دولت نهم در نگاه مقام معظم رهبری

علت تخریب دولت نهم: دولت نهم به این دلیل مورد تخریب دو موج داخلی وخارجی قرار گرفته است که گفتمان او گفتمان امام خمینی (ره) است. (2/6/87)

سیاست خارجی در دولت نهم: اخیرا چند هفته قبل از این وضع به جائی رسیده است که گفتند ایران در همین حدی که هست، توقف کند. ببینید فاصله ی اینها خیلی زیاد است. یک روزی بود که این ها حاظر نبودند پنج عدد سانتریفیوژ را تحمل کنند. مسئولین گفتگو ومذاکره با اروپا حاظر شده بودند بیست سانتریفیوژ را نگه دارند، آنها گفته بودند نمی شود؛ گفته بودند پس لااقل پنج تا، گفته بودند نمی شود. اگر می گفتند یکی، باز هم می گفتند نمی شود! امروز سه هزار تا سانتیفیوژ دارد کار می کند.(31/10/86)

عرصه بین الملل در دولت نهم: امروز در عرصه بین المللی دیگر این طور نیست که مسئولان کشور ما مجبور باشند دنبال حرف سیاستمداران وسیاست سازان بین المللی بدوند؛ نه، ابتکار عمل در دست مسئولان ماست .اعتماد به نفس وایمان و اتکاء به خدا در مسئولان کشور، یک چنین اسری دارد و امروز بحمدلله این طور است. (21/8/85)

نامه دکتر احمدی نژاد به بوش: نامه رئیس جمهور به رئیس جمهورآمریکا نیز ابتکار خیلی خوبی بود زیرا در عرصه ی مسائل جهانی، جرات و واردن میدان شدن و دیگران و رقبا را به دنبال خود کشیدن، حرف اول را می زند.

عقبه کارشناسی دولت نهم: یعنی شما که دانشجو و جزو قشر زبذه و نخبه هستید، واقعا تصور می کنید که دولت  نهم، عقبه کارشناسی ندارد! نمی شود چنین قضاوتی بکنید، این طور نیست.(25/7/85)

جهت گیری واقدامات شجاعانه در دولت نهم: ما احتیاج داریم به اقدامات شجاعانه. یکی از چیزهائی که من در مورد این دولت خدا را شکر میگویم، همین است که شجاعت اقدام دارد. با تردید، با تزلزل، با ترس و لرز نمی شود کارهای بزرگ را انجام داد؛ لازم است با شجاعت وارد شد.(9/4/86)

کار وتلاش در دولت نهم: این دولت واقعا یک دولت کاری است؛ دولت حرکت و اقدام است؛ انرژی و نشاط کار این دولت، یک امر برجسته است. الحمدلله شما از سال اول همین جور حرکت کردید، الان هم با این که سه سال از عمر این دولت گذشته، انسان احساس می کند که تحرک و نشاط و فعالیت و اقدام در این دولت محسوس است- یعنی کاهش پیدا نکرده، افت پیدا نکرده- این خیلی چیز با ارزشی است.(2/6/87)

مردمی وخاکی بودن دولت نهم: امتیاز سوم هم روحیه ی مردمی و خاکی این دولت است؛ این هم خیلی چیز با ارزشی است؛ این را قدر بدانید. شما امتیازتان به تشخص ظاهری و شکل وقیافه نیست؛ امتیازتان به همین است که خودتان را با مردم هم سطح کنید، به شکل مردم و در میان مردم باشید، با مردم تماس بگیرید، با آنها انس پیدا کنید ، از آنها بشنوید. این امتیاز بزرگی است و در شما هست؛ آن را حفظ کنید ونگه دارید. ساده زیستی-بخصوص در خود آقای رئیس جمهور-خوب وبرجسته است و چیز با ارزشی است.(2/6/87)

در موردسفرهای استانی در دولت نهم: سفرهای استانی بسیار کار خوب و برجسته ولازمی بود ومن واقعا تعجب می کنم که بعضی ها چطور کاری را که این جور واضح است که خوب است، انکار می کنند و زیر سوال می برند. این برای وزرا، برای رئیس جمهور، برای عوامل اجرائی و دولت خیلی زحمت دارد و کار بسیار طاقت فرسائی است؛ لکن آنچه که محصول این کار می شود، عبارت است از روشن شدن فاصله ی بین نگاه از دور به حقایق یک کشور ونگاه از نزدیک؛ این،خیلی فرق می کند.

با همه شهرها از دور ونزدیک ملاقات می کنند. بعضی از شهرها هستند که مردم آنها یک مدیر کل را هم هرگز نمی توانستند ببینند، حالا رئیس جمهور را، وزیر را، نزدیک خودشان می بینند، با آنها حرف میزنند؛ اینها با ارزش است. ما باید قدر دان این چیزها باشیم. (9/4/86)

انسجام میان ملت ودولت نهم: در هیچ جای دنیا چنین صحنه هایی وجود ندارد که یک رئیس جمهور در شهرهای کوچک و بزرگ مورد استقبال این چنین جمعیت عظیمی قرار گیرد واین نمونه بارز انسجام میان ملت ومسئولین است.

جلوگیری از گرایش سکولاریستی در دولت نهم: گرایش های سکولاریستی- که متاسفانه باز داشت در بدنه ی مجموعه ی مدیران کشور نفوذ می کرد- جلویش گرفته شد. نظام انقلابی ، بر مبنای اسلام و بر مبنای قرآن شکل گرفته و به همین دلیل از حمایت میلیونی این ملت برخوردار شده و جان هایشان را کف دستشان گرفته اند و جوانهایشان را به میدان های خطر فرستاده اند آن وقت مسئولان یک چنین نظامی دم از مفاهیم سکولاریستی بزنند؟! خیلی چیز خطر ناکی بود. خب الحمد لله اینها جلویش گرفته شد.(2/6/87)

طرح تحول اقتصادی در دولت نهم: این مسئله ی طرح تحول هم که اخیرا دولت مطرح کرده ، این هم از همان کارهای بزرگ و از همان کارهایی است که جرات اقدام به آن کار، خودش با ارزش است. خب، همه این سر فصل ها را قبول دارند. همین مسئله هدفمند کردن یارانه ها، واقعا چیز خیلی مهمی است؛ در دولت های قبل هم مطرح بوده- بارها صحبت شده بود وگفته شده بود- منتها پیشرفت نمی کرد. یا مشکلاتی که در قضیه ی بانک ها و مالیات  و بیمه و گمرک و سایر چیزهایی که در بخش های مختلف این طرح تحول وجود دارد، کارهای بسیار بزرگ و مهمی است؛ حتما هم با ید انجام بگیرد.(2/6/87)

شعار عدالت دکتر احمدی نژاد: به افراد خانواده خود می گفتم اگر آقای احمدی نژاد رای نیاورد، این خدمت بزرگ را به انقلاب کرد که شعار عدالت محوری را مطرح کرد؛ نگذاشت به فراموشی سپردن این شعار بشود یک سنت. (29/7/84)

علت حمایت رهبری از دولت نهم: این جهت گیری های دینی واین ارزش گرایی انقلابی و اسلامی خیلی ارزش دارد؛ سخت کوشی، تلاش فراوان، ارتباط با مردم، سفرهای استانی، جهت گیری وعدالت، و زی مردمی، اینها خیلی قیمت دارد و من قدر اینها را می دانم. من به خاطر این چیزها از این دولت حمایت می کنم. (1/1/86)

عدم صدق وصفای نامزدهادر انتقاد از دولت نهم: بنده که از همه این آقایان اوضاع کشور را بیشتر می دانم و بهتر خبر دارم، می دانم که بسیاری از این مطالبی که به عنوان انتقاد درباره وضع کشور و وضع اقتصاد واین ها می گویند، خلاف واقع است... نامزدها گاه مسائلی خلاف واقع درباره اوضاع کشور و مسائل اقتصادی مطرح می کنند که مردم را نگران می کند وانسان نمی تواند باور کند که دادن این همه نسبت خلاف، از روی صدق وصفا مطرح شده باشد!!!!. (دیدار اخیر با مردم کردستان)